Reis tilbake til barndommen med Den kulturelle spaserstokken

“Fra minneboka” er en ny og spesiallaget forestilling av Kulturskolen og Vestfoldmuseene. Forestillingen skal på turné til kommunens bo- og behandlingssentre, omsorgsboliger og aktivitetssentre denne våren.

Museum, sang og historier kommer til deg

Kanskje du drar kjensel på teddybjørnen?

Marianne Ous, rektor i Holmestrand kulturskole, og formidler i Vestfoldmuseene, Ingrid Fjeldstad, har skapt en forestilling for Den kulturelle spaserstokken, som forener museumsgjenstander, bilder, filmklipp, sang og musikk med gode historier.

Musikk er kanskje den aller sterkeste måten å frambringe minner på. «Selv om hukommelsen skaper utfordringer, så er det de gamle sangtekstene og melodier som sitter og jeg ser menneskene lyse opp.
Marianne Ous

- Vestfoldmuseene har et samfunnsoppdrag som tilsier at vi skal være et museum for alle, sier Ingrid Fjeldstad.

- Med «Fra minneboka» kan vi gi et tilbud til mange flere, også til dem som ikke er friske nok til å besøke våre museer. Kan du ikke komme til oss så kommer vi til deg og ta med noe fra museumsarkivet.

På konsertene med Den kulturelle spaserstokken er det ikke uvanlig at publikum bidrar med egne historier underveis eller etter arrangementet. Det håper også Marianne og Ingrid på når de tar frem gamle gjenstander, bilder og sangskatter.

“Fra minneboka” har turné i fire dager

Det er lov å se forestillingen hvor du vil, og så mange ganger du vil Ta gjerne med venner og familie, da blir opplevelsen enda bedre. Det vil bli gjort opptak fra forestillingen og kan du ikke være med på fellesrommet, kan forestillingen sees i etterkant på iPad i stua eller på sengekanten.

Datoer for forestilling:

Mandag 29. april